چرا از شما دعوت می کنیم؟

امروزه بیش از هر زمان دیگری، نوآوری برای ساختن دنیایی بهتر با و برای کودکان و جوانان حیاتی است.

در دنیایی که با گرمایش روزافزون، سرعت بالای تغییرات و افزایش هر روزه‌ی شیوه‌های ارتباطی ر‌وبه‌روست؛ بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی، خشونت و افزایش درگیری‌ها و نابرابری‌ها کودکان را تهدید می‌کند. کودکان و نوجوانان عصر ما بیشتر و بیشتر به ارتباطات مجازی روی می‌آورند و در دنیای واقعی تنها و تنهاتر می‌شوند. روابط و نحوه‌ی زندگی آنان پیچیده‌تر شده، سبک‌های مختلفی از زندگی در برابرشان قرار گرفته و رقابت و نزاع برای بهترین شدن به شکل‌های مختلف آنها را درگیر کرده است.

در چنین شرایطی تنها راه کمک به کودکان و نوجوانان آموزش و پرورش آنان برای انتخاب بهترین گزینه‌ها، تصمیم‌گیری درست برای زندگی، مسئولیت‌پذیری در قبال خودشان و اجتماعشان و درک معنای عمیق و لذت‌بخش زندگی است. کودکان ما نیاز دارند برای ساختن آینده‌ای پایدارتر و عادلانه‌تر توانمند شوند، نیاز دارند ریشه‌های خود را بشناسند، شرایط رشد و بالندگی خود را کشف کنند و با تقویت این شرایط، سبک متعادلی برای زندگی خود بیابند و آموزش است که آنان را در این مسیر توانمند می‌کند.

چرا از شما دعوت می کنیم؟

گرچه دوره‌ی آموزش رسمی به مدرسه و کلاس و دانشگاه محدود است، خوشبختانه زمان یادگیری به گستردگی طول زندگی‌ است و می‌توان توانایی‌هایی را در افراد رشد داد که کمکشان کند در تمام طول زندگی از موهبت یادگیری برخوردار باشند. جامعه‌ی پویا با وجود افرادی که توانایی یادگیری دارند و فرایندهایی که یادگیری اجتماعی و سازمانی را ممکن می‌سازند، شکل می‌گیرد و ما برای اقدام مؤثر و پایدار به تعاملی متعادل با دیگران و محیط پیرامونمان و تجهیز و بکارگیری درست منابع ـ مالی و غیر مالی ـ نیاز داریم.

به باور ما، امروزه به تلاشی گسترده‌، سریع‌ و همگانی‌ نیاز داریم تا بتوانیم برای مشکلات جهانی راه‌حل‌هایی تحول‌آفرین طراحی و اجرا کنیم. برای یاری‌رسانی به کودکان و جوانان کارهای بسیاری برای انجام دادن و حوزه‌های فراوانی برای بهبود بخشیدن هست و تعلل جایز نیست. برای رسیدن به چنین هدفی باید بتوانیم که خیال را از واقعیت جدا کنیم، جستجو کنیم، فکر کنیم، تحقیق کنیم و عمل کنیم.

چرا از شما دعوت می کنیم؟
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آمال است.