تازه ها

عقل سلیم و بدن سالم، به مناسبت روز ورزش و تربیت بدنی

عقل سلیم و بدن سالم، به مناسبت روز ورزش و تربیت بدنی

26 مهر ماه در کشور ما «روز ورزش و تربیت بدنی» نامگذاری شده‌ است تا افراد در سنین مختلف به اهمیت ورزش و تأثیر آن در سلامت جسم و روان پی ببرند.

ورزش از مهم‌ترین راهکارها برای حفظ سلامت و ایجاد تعادل جسمی و روانی است؛ موجب ارتقاء سطح سلامت جسمی و پیشگیری از بیماری‌های زیادی مثل پوکی استخوان و تحلیل ماهیچه‌ها می‌شود و تأثیر زیادی بر افزایش اعتماد به نفس و خودباوری دارد و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی فرد را افزایش می‌دهد.

به منظور آگاهی‌سازی درباره‌ی اهمیت ورزش، علاوه بر تعیین روز 26 مهر ماه به عنوان «روز ورزش و تربیت بدنی»، یک هفته در کشور ما به این موضوع اختصاص داده‌اند. در این هفته سازمان‌ها و نهادهای مختلف می‌کوشند مردم را از ورزش و اهمیت آن در سلامت جسم و روان آگاه کنند. البته در بحث ورزش کودکان و نوجوانان، پدر و مادرها و مربیان نقش پررنگی دارند. والدین و مربیان می‌توانند کودکان را از خردسالی با نرمش و ورزش آشنا کنند و فرهنگ ورزش کردن را در وجود آنها نهادینه کنند و با این ترتیب به کودکان و نوجوانان کمک ‌کنند که مسیر زندگی همراه با سلامت و شادابی را پیدا کنند. همچنین حضور کودکان و جوانان در ورزش‌های دسته جمعی و فضاهای ورزشی به پرورش مهارت‌های اجتماعی آنان، افزایش پذیرش یکدیگر، همراهی و کار گروهی کمک می‌کند.

موسسه‌ آمال، ضمن گرامی‌داشت 26 مهر، روز ملی ورزش و تربیت بدنی می‌کوشد تا به توانمند کردن کودکان در زمینه‌های مالی و اجتماعی کمک کند و برای رسیدن به این منظور، از نمایش خلاق، بازی، ایده‌پردازی، شیوه آموزش مشارکتی و تعاملی و انتشار کتاب بهره می‌برد.

انتشارات آمال کودک و نوجوان می‌کوشد تا کودکان را ترغیب کند برای بهبود جوامع پیرامونشان به مهارت‌های اجتماعی را بیاموزند و خود را توانمند کردن خود بپردازندسازند و مهارت‌های اجتماعی را بیاموزند. بی‌گمان ورزش کردن یکی از روش‌های موثر برای آموختن مهارت‌های اجتماعی ورزش کردن است. بچه‌ها با پیوستن به گروه‌های ورزشی، با هم بودن و پذیرش یکدیگر که یکی از چشم‌اندازهای موسسه آمال نیز هست، را مهارتی است که بچه‌ها می‌توانند با پیوستن به گروه‌های ورزشی آن را تمرین می‌کنند و این یکی از چشم‌اندازهای موسسه آمال است.

مربی‌ها در برنامه آموزشی آمال، مربیان در جایگاه تسهیلگران ظاهر می‌شوندنقش ایفا می‌کنند و روند یادگیری را هموارتر می‌کنندمی‌سازند.

از میان کتاب‌هایی که موسسه آمال تا کنون به چاپ رسانده، کتاب «سبک زندگی مثبت» به‌طور ویژه بر کسب سلامت جسمی و روانی با کمک ورزش پرداخته است. این کتاب تسهیلگران و مربیان را هدایت می‌کند که بچه‌ها را، در قالب نرمش و بازی، با اهمیت ورزش، غذای سالم، ارتباط با دیگران و… آشنا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *